شناخت فرش اصل از فرش تقلبی

//شناخت فرش اصل از فرش تقلبی

در صورتی که قصد خرید فرش ماشینی را پیدا کرده اید و نمیدانید چه فرشی با چه مشخصه ای خریداری کنید ، ما برای شما در این قسمت راهنمایی کاملی برای برای شناخت فرش اصل از فرش تقلبی برای شما آماده کرده ایم که با دانشتن این معلومات می توانید یک فرش با کیفیت و اصل را خریداری کنید.

در صورتی که میخواهید از اصل بودن فرش خیال شما راحت باشد بهترین انتخاب برای شما خرید از فروشگاهی معتبر و امن می باشد که فروشگاه فرش واره نیز دارای این ویژگی و مشخصه می باشد و دارای نماد اعتماد بوده که می تواند برای خرید خیال شما را راحت کند.

ولی این موارد گفته شده برای این است که بدانید یک فروشگاه معتبر می باشد و در صورتی که قصد خرید حظوری را داشته باشید باید از لحاظ فنی از ویژگی های یک فرش اصل و غیر تقلی متلع باشید و تشخیص بدهید که یک فرش اصل هست یا خیر.

 

نحوه شناخت فرش اصل از تقلبی

محصولات فرش کاشان دارای شانه و تراکم های مختلفی می باشد و اولین راه برای تشخیص اصل بوده فرش برای شما بررسی کردن درست بودن تعداد شانه و تراکم نوشته شده بر روی پشت فرش می باشد.

برای اینکه بدانید تراکم و شانه چیست باید گفت که شانه به تراکم عرضی و تراکم به تراکم طولی گفته میشود که نشاندهنده تعداد گره هایی می باشد که در 1 متری فرش به کار رفته شده است..

تشخیص با شمارش گره ها : در صورتی که میخواهید بدانید که یک فرش در آن تعداد شانه و تراکم اصل است یا خیر می توانید قبل از خرید فرش ماشینی ، قالی را برداشته خود را برداشته و تعداد گره های 10 سانتی متر آن را بشمارید و سپس آن را در ده ضرب کنید در صورتی که عدد به دست آمده با تعداد شانه و تراکم متناسب بود فرش شما اصل می باشد و در غیر این صورت فرش شما تقلبی خواهد بود.

به طور مثال در محصولات فرش ارزان در هنگامی که تراکم آن شمارش می شود ممکن است مشتری بگوید که فرش 700 شانه است و فرش 500 شانه را در  اختیار شما قرار بدهید که برای اطمینان از 700 شانه بودن فرش 10 سانت از تراکم عرضی فرش را باید شماره کنید و در صورتی که در این ده سانت 70 گره وجود داشت فرش 700 شانه واقعی خواهد بود و در صورتی که 50 گره وجود داشته باشد فرش 700 شانه نبوده و به صورت تقلبی به شما گفته شده است که با این تعداد شانه است.

تشخیص با جنس نخ خاب با کار رفته شده : یکی دیگر از راه هایی که می توانید به وسیله آن تشخیص دهید فرش اصل است یا خیر بررسی نخ خاب به کار رفته شده در فرش می باشد که بهترین جنس نخ خاب در محصولات فرش ماشینی آکریلیک هیت ست شده می باشد که ویژگی این نخ به این صورت است که پرزدهی ندارد و حساسیتی نیز برای شما نخواهد داشت و در برابر گرما نیز مقاوم است.

در صورتی که فرشی که میخواهید بخرید دارای پرزدهی بوده و با نزدیک شدن گرما کیفیت خود را از دست می دهد می توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که فرش اصل نبود و به صورت تقلبی می باشد.

تشخیص با برند پشت فرش : توجه داشتن به برند پشت فرش یکی از نکاتی است که دارای اهمیت بسیار بالایی نیز می باشد و در صورتی که شما از یک برند فرش خود را خریداری کرده باشید می توانید از این موضوع اطمینان داشته باشید که این فرش به صورت اصل عرضه شده است.

به طور مثال فروشگاهایی همچون فرشواره ، زر فرش که دارای عمری طولانی در عرضه فرش می باشند دارای اعتبار بالایی برای خرید فرش ماشینی و محصولات شما خواهند بود.

توجه داشته باشید که برند فرش نشان دهنده شهرت تولید کننده آن فرش ماشینی می باشد و هیچ برندی حاظر نیست که اعتبار خود را برای عرضه محصولات تقلبی زیر سوال ببرد.

از سودجو ها دوری کنید : ممکن است برخی سودجو ها با اسم برند یک شرکت شروع به فروش محصولات تقلبی کنند که برای جلوگیری از این موضوع باید هنگام خرید موارد دیگری که گفته شد را بررسی کنید و همچنین برای اینکه خیالتان از اصل بودن فرش راحت شود ما پیشنهاد میکنیم که از سایت های نمایندگی مستقیم آن فرش خرید خود را انجام دهید.

نکته پایانی : همانطور که مشخص شده تشخیص یک فرش اصل خیلی کار راحتی است و فقط باید یک دانش پایه ای برای شناخت داشته باشید که با توجه به اطلاعات داده شده شما می توانید خیلی زود با بررسی کردن یک فرش از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

تشخیص سریع فرش اصل با توجه به تعداد شانه

در این قسمت ما به بررسی انواع فرش های ماشینی با تعداد شانه اصلی که دارا می باشند می پردازیم تا تشخیص دهیم چه فرشی اصل است و چه فرشی تقلبی.

توجه داشته باشید که یک فرش ممکن است با تعداد تراکم های متفاوتی عرضه بشود و ما در ادامه تعداد تراکم استاندارد های آن را بیان میکنیم و این موضوع در صورتی اهمیت دارد که فروشنده تعداد تراکم را به شما نگفته باشد.

به طور مثال در صورتی که فروشنده به شما گفته باشد که این فرش 700 شانه دارای تراکم 2250 می باشد دیگر این فرش برای شما تقلبی نخواهد بود زیراکه با تراکمی که گفته شده است خریداری کرده اید.

ولی اگر گفته شود که این فرش 700 شانه اصل است و بعد مشاهده کنید که تراکم آن 2250 می باشد برای شما یک خرید تقلبی خواهد بود زیراکه هزینه یک فرش 700 شانه اصل را پرداخته کرده اید ولی با تراکم پایینتر آن را دریافت کرده اید.

تراکم فرش 700 شانه اصل : این فرش در تراکم های متفاونی همچون 1000 ، 2250 ، 2550 و 3000 وارد بازار شده است و رنگ بندی محصولات فرش 700 شانه نیز به صورت 8 ، 10 و 12 رنگ می باشد.

در صورتی که به دنبال فرش 700 شانه اصل هستید این محصول با تراکم 2550 به صورت 8 ، 10 و 12 رنگ است که می توانید خریداری کنید.

تراکم فرش 1000 شانه اصل : این فرش به صورت تراکم 3000 عرضه شده است و به صورت 8 و 10 رنگ بوده و جنس نخ خواب آن نیز آکریلیک می باشد که اگر شما فرشی هزار شانه با این مشخصات خریداری نکرده اید بدانید که فرش شما به صورت تقبلی بوده است.

تراکم  فرش 1200 شانه : در صورتی که خرید فرش 1200 شانه را انجام داده اید و میخواهید بدانید که این فرش اصل است یا خیر می توانید بررسی کنید که فرش به صورت 8 رنگ بوده ، تراکمش 3600 است و دارای جنس نخ آکریلیک هیت ست شده باشد.

تراکم فرش 1500 شانه اصل : این محصول باید دارای تراکمی بالغ برا 4500 باشد و به صورت 8 رنگ عرضه شده باشد . جنس نخ خواب به کار رفته شده در فرش اصل 1500 شانه کاشان به صورت آکریلیک هیت ست شده می باشد.

توسط | 2019-07-02T16:08:25+00:00 جولای 2nd, 2019|مقاله فرش|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

سوالی دارید؟ تماس بگیرید.